IMG_2008_edited.jpg

Dermatologija

Bolesti kože vrlo su česte i svatko od nas u nekom trenutku života ima problema s kožom, kosom ili noktima. Većina bolesti kože su kratkotrajne i lako izlječive, ali treba ih prepoznati i pravodobno liječiti. Neke bolesti kože su pak kronične (npr. psorijaza) i zahtijevaju dugotrajno uzajamno povjerenje između pacijenta i liječinka. Takvi bolesnici bi trebali biti pod redovitom kontrolom dermatovenerologa. Nadalje, s obzirom na porast pojavnosti zloćudnih tumora kože u današnje vrijeme, svakome je preporučljiv pregled cijele kože (madeža i ostalih promjena) te redoviti kontrolni pregledi. Sumnjive promjene na koži treba kirurški odstraniti, a bezopasne izrasline mogu se ukloniti na različite načine (iz estetskih razloga).

+ Dermatološki pregled

+ Venerološki pregled

+ Pregled vlasišta (digitalna TRIHOSKOPIJA)

+ Digitalna dermatoskopija

+ Krioterapija

+ Elektrokoagulacija

+ Alergološko testiranje

+ Mali kirurški zahvati

NEŠTO O HPV infekciji, povezanosti s nastankom RAKA VRATA MATERNICE, određivanju tipa HPV virusa.

Danas je HPV infekcija koju uzrokuje HPV-humani papiloma virus najčešća spolno prenosiva bolest oba spola.

Procjenjuje se da 50% svih žena pri spolnom kontaktu dolazi u dodir s ovim virusom a 30% razvije simptome infekcije.

Najčešća klinička manifestacija prisustva virusa je nastanak spolnih bradavica-KONDILOMA u području genitalne ili oralne regije.

Postoji dva različita tipa odgovora organizma na prisustvo HPV virusa te se prema tome razlikuju dva tipa infekcije:

1. PROLAZNA HPV infekcija kod koje se virus u potpunosti izluči iz organizma unutar nekoliko mjeseci od zaraze ,tkz spontano “samoizlječenje”.

1. KRONIČNA PERZISTIRAJUĆA HPV infekcija

Danas se HPV virusi dijele na tkz. NISKO RIZIČNE tipove( 6,11,41,43,44) koji se manifestiraju pojavom kondiloma na genitalnim sluznicima muškaraca i žena te

VISOKO RIZIČNE tipove (16,18,31,35,39,45,51,52,56) koji se isto manifestiraju spolnim bradavicama ali su opasni jer zbog dugotrajnosti infekcije mogu uzrokovati displaziju epitela na mjestu kontakta koja neliječena vodi u nastanak najčešće raka vrata maternice ili rijeđe raka usne šupljine.Danas je rak vrata maternice u Hrvatskoj jedan od najčešćih vrsta raka kod žena između 20.i 49. godine života.

Najčešći znanstveno dokazani rizični čimbenici slabljenja imunološkog sustava su kronični stres, loša prehrana, pretjerano uživanja alkohola, pušenje. Također treba spomenuti neodgovorno spolno ponašanje.

Dijagnoza se postavlja kod žena uzimanjem brisa cerviksa vrata maternice tkz. PAPA test te se kod nalaza displazije epitela (CIN 1,2,3) učini tipizacija HPV virusa s kojom se određuje da li se radi o “nisko “ ili “visoko “rizičnom tipu virusa.

Kod muškaraca koji imaju česte ponavljajuce spolne bradavice a njihove partnerice neke od promjena na cerviksu maternice (CIN) može se brisom uretre također odrediti prisutnost “visoko” rizičnog tipa virusa.

Od ove godine MUŠKI PACIJENTI kod nas mogu učiniti BRIS URETRE i odrediti prisutnost HPV VIRUSA “VISOKOG “rizika.

Samo pravovremeno otkrivanje virusa spriječava daljnje širenje virusa te prevenira nastanak raka vrata maternice kod žena i spasava im život.